tirsdag 31. august 2010

Om å bo på Dovre














Coop marked, bensinpumpe, solstudio, kirke, bygdekino, barneskole, videregående og en nedlagt kafè. Det høres kanskje litt stusslig ut? Neida! Det eneste som kan sammenliknes med inspirasjonen og engasjementet mitt til å lære og oppnå ny kunnskap, er da jeg spilte piano og skulle bli musiker.
For èn som elsker alt som er gammeldags, skulle ønske hun levde noen tiår tilbake, liker å skape ting og er opptatt av naturen, er Dovre det ultimate sted å oppholde seg. Her er det mange mennesker som er lidenskapelig opptatt av godt håndverk, og de fleste er veldig glade for å lære bort det de kan. Det synes jeg er ganske enestående.
Joda, jeg kan bli litt rastløs av å bo øverst i Gudbrandsdalen, det er sjelden man ser nye ansikter, for å si det sånn. Likevel vil jeg påstå at det er nokså sosialt å bo her. Sosialt på en annen måte enn i byen. Man kommer på en måte nærmere innpå folk. Det er fordeler og ulemper med alt. Hurra for det, og hurra for treskjærerskolen på Dovre :)

5 kommentarer:

  1. Er Jetta nedlagt??

    SvarSlett
  2. Ja, den var det da jeg skrev innlegget! Men i går fikk jeg vite at det har kommet nye eiere, og de har startet opp allerede. Og nå er det visstnok åpent hver dag til klokka 19. Det er jo fantastisk. Før kunne jeg bare gå på søndager, for det stengte jo klokka 17 de andre dagene det var åpent. Noen foreslo dart og øl hver dag etter jobb...

    Oppfordring til alle som kjører Gudbrandsdalen: Ikke spis på Hydro Texaco og Statoil, kom heller innom Jetta på Dovre! Da er det bedre sjanser for oss Dovringer å få beholde kafèen vår :)

    SvarSlett
  3. Det er mye bedre mat der også - iallefall var maten god i sommer... :D

    anne :D

    SvarSlett
  4. Jeg syns Dovre ser veldig fint ut jeg, og en plass blir ikke bedre enn en gjør det til selv, som de sier :)

    SvarSlett